maanantai 3. elokuuta 2015

28~ Tallilla yötä

Menin lauantai aamuna tallille, kun meillä oli leiriltä jäänyt yksi maasto käymättä. Saimme siis sen lauantai aamuksi. Menin Lyylillä, alussa minua hieman jännitti. Mietin vain miten saan Lyylin pysäytettyä laukan jälkeen, kun se on vielä vähän haasteena. Toisin kävi Lyyli meni todella kivasti ja laukasta käyntiin siirtymiset sujuivat suht ongelmitta.  Lyyli oli todella maastovarma ja mukava maastossa, turhaa siis jännitin. Maaston jälkeen purimme hepat, jonka jälkeen autoimme tuntilaisia purkamaan hevosia. Myöhemmin illasta saimme lähteä Elman ja Nean kanssa köpöttely maastoon Topin, Lukan ja Sindyn kanssa. Kiipesimme yhdelle kalliolle ja samalla popsimme matkan varrelta mustikoita ja vadelmia. Nam! Minä Sindyn kanssa johdatin heppoja vuorelle myös Elma Topin kanssa välillä johdatti. Luka köpötteli perässä omaa vauhtiaan, sillä ei ollut kiire mihinkään. :D
Ennen Elman lähtöä minä liikutin vielä Topin ja Elma piti minulle tuntia. Nea vuokrasi sillä aikaa Latea. Kun Elma lähti kotiin, minä ja Nea syötimme hepoille iltaruuat ja laitoimme lisää vettä.


Lyyli ja minä pellolla
Sunnuntai aamuna heräsimme puoli kahdeksan ja menimme viemään Banille ja Harkolle aamuruuat. Samalla siirsimme shettikset ja Santran laitumelle. Sen jälkeen menimme aamupalalle ja kävimme hakemassa tuntilistan. Ensimmäinen tunti alkoi kello 10. Johon varustimme hepat, Nea lähti taluttamaan tunnille. Sillä aikaa minä varustin kello 11 tunnille hepat, meillä oli tunti pellolla ja minä pääsin tietenkin Lyylillä. Lyyli oli hieman vauhdikas pellolla, hän olisi vain halunnut mennä kovaa.
 Laukkasin aika paljon ympyröitä Lyylin kanssa sillä pellon alhaalta se olisi tullut vain täyttä vauhtia, mitä muutaman kerran sieltä tulimme :D




Pellolta tultuamme vuorostaan minä pääsin taluttamaan seuraavalle tunnille.
Talutuksen jälkeen autoin purkamaan hevosia.
Viimoinen tunti loppui kahdelta, jonka jälkeen oli muutaman tunnin tauko talutustunteihin.
Laitoimme Nean kanssa tauon aikana hevosien ruuat turpoamaan. 
Ruokien jälkeen kiirehdimme varustamaan neljä ponia, onneksi ei tarvinnut laittaa kuin suitset päähän ja muutamalle suojat jalkoihin. Ensimmäisellä puolituntisella ei tarvinnut taluttaa, mutta sitten toisella puolituntisella Nea ja minä jouduimme kumpikin taluttamaan. 
Minun jalat oli kyllä hapoilla tämän päivän jälkeen.
Viideltä veimme hevosille iltaruuat, jonka jälkeen lähdin kotia.



Kooste pellolta


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kaikki kommentit ovat tervetulleita niin positiiviset kuin negatiiviset! Muistetaanhan silti hyvä kielenkäyttö, kiitos!